Haderslev Indre Mission · Torsdagsmøderne

Torsdagsmøderne - EFTERÅR 2023

Torsdage mødes unge, voksne og seniorer til torsdagsmøderne. Møderne er meget forskellige men de bærende elementer er forkyndelse, lovsang, fællesskab og kaffe. Fokus er på at vi sammen skal lære Jesus bedre at kende og blive opbygget i troen på ham. 
Møderne forgår i Ansgars store mødesal kl. 19.00-21.00. Den sidste torsdag i hver måned mødes vi til bibelkreds rundt om i hjemmene eller i missionshuset - se mere om Bibelkreds her

8 gange om året er der Messy Church og der starter programmet kl. 16.30 og slutter med aftensmad kl. 18.10 - se mere om Messy Church her

Se mere om de enkelte møder i kalenderen

Velkommen til 2. halvår 2023 med ”helårstemaet” Hebræerbrevet.
I 2023 bruger vi alle temamøder på en gennemgang af Hebræerbrevet. I foråret var det Kim Legarth, der gennemgik kap. 1,1-8,6. I efteråret er det undervisningskonsulent Sprint Aagaard Korsholm, der vil gennemgå kapitlerne 8,7 til 13,25.

Hebræerbrevets forfatter understreger, at den kristne tro ikke overgås af noget andet! Jesus Kristus er Guds søn, højt ophøjet over alt og alle. Hans gerning er fuldkommen og evig. Kristi person og gerning er højere, mere, større og bedre end alt det, vi ellers kunne drages imod.

Og vi kan jo godt komme i tvivl. Vi har nemlig lært, at hvis noget er for godt til at være sandt, sa? er det nok heller ikke sandt. Men evangeliet om Jesus Kristus er sandt, selvom det lyder for godt til at være sandt.

Religioner plejer at handle om alt det, vi skal gøre, ma?ske endda ofre. Men kristendommen begynder først, da ofrene er afsluttet – og det blev de med Jesu offer. Hvis Jesu offer ikke var afsluttet, ja, fuldbragt, ville det kristne evangelium for altid være ødelagt. Prøv at forestille dig, at du alligevel selv skulle gøre noget! Håbløst at tænke på! Nej, Jesu offer behøver ikke at forbedres eller gentages. Det skete én gang på Golgata.

At der er en Gud er i sig selv en svimlende tanke! At Gud, der er udenfor vores tid og verden, har sendt sin søn ind i denne verden som både Gud og menneske er endnu mere svimlende. At Jesus frembar et offer, der en gang for alle sonede hele verdens synd, er sa? utrolig en tanke, at den kun kan være sand. Intet menneske kunne være kommet på noget sådan!
Kom og hør mere!

På programudvalgets vegne
Gunvor Lundsgaard

Bibelord fra JesusNet

 
Previous
Få 6 numre for kun 49 kr.

15.03.2024

Få 6 numre for kun 49 kr.

impuls er hele Indre Missions blad. Hver anden uge kan du dykke ned i spændende temaer og blive inspireret til tro. læs mere

Kristendomskursus.dk skaber dialog om tro

15.03.2024

Kristendomskursus.dk skaber dialog om tro

Brug det, hvis der er nye i jeres fællesskab eller by, som gerne vil hører mere om Jesus. læs mere

Find svar på Jesusnet.dk

15.03.2024

Find svar på Jesusnet.dk

Kan og ved Gud alt? Var Jesus vegetar? Hvad siger Bibelen om engle? Jesusnet.dk giver svar på disse og mange andre spørgsmål. læs mere

Next
    • Haderslev IM
    • Haderslev Missionshus
    • Højgade 1
    • 6100 Haderslev