Haderslev Indre Mission · Torsdagsmøderne

Torsdagsmøderne

Torsdage mødes unge, voksne og seniorer til torsdagsmøderne. Møderne er meget forskellige men de bærende elementer er forkyndelse, lovsang, fællesskab og kaffe. Fokus er på at vi sammen skal lære Jesus bedre at kende og blive opbygget i troen på ham.  

 

Møderne forgår i Ansgars store mødesal kl. 19.00-21.00. 
Den sidste torsdag i hver måned mødes vi til bibelkreds rundt om i hjemmene eller i missionshuset. Vil du vide mere om bibelkredsen, kan du se mere her.
4 gange om året er der Messy Church om torsdagen og der starter programmet kl. 16.30-og slutter med aftensmad kl. 18.10 - se mere om Messy Church her
Se mere om de enkelte møder i kalenderen

 

 

Forårets tema er: Fællesskab og relation 

Et fællesskab er en flok mennesker, som bindes sammen af noget, de har til fælles, mens en relation er en sammenhæng, en forbindelse eller et forhold. 

At relationen mellem os og Gud er afgørende, ved vi. Men også vores indbyrdes kristne fællesskab og relationer er af stor betydning for vores kristenliv.

De fleste af os oplever det kristne fællesskab som noget positivt. Gud er vores himmelske far, og de andre i fællesskabet glæder vi os over som dejlige kristne brødre og søstre.

Men her på jorden er det kristne fællesskab aldrig uden udfordring, og vi skal ikke undervurdere, hvor tunge disse udfordringer kan opleves, og hvor stor, personlig ensomhedsfølelse, man kan opleve også i det kristne fællesskab. Det kan der være flere grunde til:

1. Vi kan have urealistiske høje forventninger til hinanden, fordi vi næsten går ud fra, at vi allerede er syndfrie. Derfor bliver vi ekstra skuffede, når vi møder ukærlighed, magtbegær eller føler os holdt udenfor de andres sociale cirkler.

2. Vi kan tro, at et kristent fællesskab først og fremmest skal give os gode venner. Der er også dejligt, når det sker, men det er jo først og fremmest troen, vi er fælles om. Menneskeligt set bliver vi ikke automatisk ”bedstevenner”, men vi er ”søskende” pga. relationen til vores himmelske far!

3. Fællesskabet kan have det dårligt, fordi vi ser så pæne facader hos hinanden. Og vi tror, at alt bag facaden er lige så fint som selve facaden, altså at de andre har vældigt styr på deres kristenliv. Vi tror derfor, der er en bestemt standard, vi skal leve op til for at være rigtige kristne og kan i værste fald forlade det kristne fællesskab, fordi vi ikke syne, vi kan leve op til dette. Vi ser ikke, at alle er totalt afhængige af Guds nåde!

I Ansgar foregår der også meget andet end temaaftener! Kig i programmet og bliv inspireret til at komme og være mere i vores fællesskab! Alle er særdeles velkomne!


På programudvalgets vegne

Gunvor Lundsgaard

 

 

Bibelord fra JesusNet

 
Previous
Lyt til en andagt

15.06.2018

Lyt til en andagt

Modtag en gratis andagt hver dag hele året. Det er anonymt og andagterne holdes af erfarne kristne fra folkekirken. Der er en ny andagt hver dag... læs mere

Bibelcamping 2018

05.06.2018

Bibelcamping 2018

Gear ned og bliv fyldt på til hverdagen! IM's Bibelcampinger er ferie med Jesus i fokus og spændende aktiviteter for alle aldre... læs mere

Mørkholt Strand Camping

04.06.2018

Mørkholt Strand Camping

Kom på camping i sommerferien på Mørkholt Strand Camping og deltag samtidig i mange aktiviteter. Book en plads på hjemmesiden eller ring til os... læs mere

Next
    • Haderslev IM
    • Haderslev Missionshus
    • Højgade 1
    • 6100 Haderslev