Haderslev Indre Mission · Torsdagsmøderne

Torsdagsmøderne

Torsdage mødes unge, voksne og seniorer til torsdagsmøderne. Møderne er meget forskellige men de bærende elementer er forkyndelse, lovsang, fællesskab og kaffe. Fokus er på at vi sammen skal lære Jesus bedre at kende og blive opbygget i troen på ham.  

 

Møderne forgår i Ansgars store mødesal kl. 19.00-21.00. 
Den sidste torsdag i hver måned mødes vi til bibelkreds rundt om i hjemmene eller i missionshuset. Vil du vide mere om bibelkredsen, kan du se mere her.
4 gange om året er der Messy Church om torsdagen og der starter programmet kl. 16.30-og slutter med aftensmad kl. 18.10 - se mere om Messy Church her
Se mere om de enkelte møder i kalenderen

 

 

Efterårets tema er: Ingen forbudte følelser

Velkommen til 2. halvår 2018 med halvårstemaet: Salmernes Bog

Ikke mange af Bibelens bøger er så elskede som Salmernes Bog. Ligegyldigt, om man er glad, trist, forurettet, taknemmelig, fortvivlet, ensom, søvnløs, ung, gammel, plaget af synd, renset fra skyld, fyldt af uendelig sorg eller fyldt af jubel og taknemmelighed, kan man finde salmer at spejle sig i!

Salmernes Bog sætter nemlig ord på vore inderste tanker og følelser. Stærke, ærlige ord. I mange af Bibelens bøger hører vi primært Guds tale til mennesket. Også i salmerne hører vi Guds ord og løfter til os mennesker, men derudover får vi lov at høre menneskets tale til Gud, både i største jubel, men måske især i allerdybeste fortvivlelse. Når "vandene slår sammen over mit hoved", "når jeg går i mørkets dal", når jeg befinder mig i "slam og dynd", når "min skyld vokser mig over hovedet", når "talløse ulykker omgiver mig" er sætninger, der måske også sætter ord på mine følelser, og er måske de eneste tekster i Bibelen, jeg overhovedet kan holde ud at læse. I salmerne er der ingen forbudte følelser!!

Jesus selv tyede til Salme 22, da smerten og angsten på korset blev uudholdelig: "Min Gud, min Gud! Hvorfor han du forladt mig?" og som sine allersidste ord: "Fader, i dine hænder betror jeg min ånd" fra salme 31. Begge disse salmer kommer vi til at gennemgå i løbet af efteråret.

David siges at være forfatter til 73 salmer, Moses til 1, Salomo til 2, Asaf til 12, Kora-sønnerne til 11 og ezraitten Etan til 1. De sidste 50 er anonyme.

Hvor er det dybt fascinerende, at mennesker, der levede for så mange år siden, stadig kan sætte ord på følelser, som også vi her i 2018 kan opleve!

Varmt velkommen til enhver, der har lyst at være med!

På programudvalgets vegne

Gunvor Lundsgaard

Bibelord fra JesusNet

 
Previous
6 x impuls for kun 49 kr.

02.11.2018

6 x impuls for kun 49 kr.

impuls er hele Indre Missions blad. Hver anden uge kan du bla. dykke ned i spændende temaer og blive inspireret til tro. læs mere

Video: Den største gave

08.11.2018

Video: Den største gave

I adventstiden lancerer DFS 5 julevideoer. Det bliver de første af en lang række videoer om den kristne tro for børn. læs mere

Indre Mission lokale arbejde

02.11.2018

Indre Mission lokale arbejde

Indre Mission har fællesskaber over det meste af landet med aktiviteter for forskellige aldre. Find et fællesskab nær dig. læs mere

Next
    • Haderslev IM
    • Haderslev Missionshus
    • Højgade 1
    • 6100 Haderslev