Haderslev Indre Mission · Torsdagsmøderne

Torsdagsmøderne

Torsdage mødes unge, voksne og seniorer til torsdagsmøderne. Møderne er meget forskellige men de bærende elementer er forkyndelse, lovsang, fællesskab og kaffe. Fokus er på at vi sammen skal lære Jesus bedre at kende og blive opbygget i troen på ham.  

 

Møderne forgår i Ansgars store mødesal kl. 19.00-21.00. 
Den sidste torsdag i hver måned mødes vi til bibelkreds rundt om i hjemmene eller i missionshuset. Vil du vide mere om bibelkredsen, kan du se mere her.
4 gange om året er der Messy Church om torsdagen og der starter programmet kl. 16.30-og slutter med aftensmad kl. 18.10 - se mere om Messy Church her
Se mere om de enkelte møder i kalenderen

 

 

Efterårets tema er: Kolossenserbrevet

Kolossenserbrevet består af fire korte kapitler, der fylder knapt fire sider og blot indeholder knapt 100 vers. Kan et så kort brev bære et halvt års temaaftener og ramme centralt ind i vores liv her og nu?

 

Menigheden i Kolossæ var truet af vranglære. Nogle gik op i omskærelse, spiseforbud („tag ikke, smag ikke, rør ikke”) og i at underlægge hinanden forskellige påbud. Andre var optaget af Qdens religiøse og filosofiske tanker. Evangeliet om allerede at have fået alt i Kristus blev skubbet i baggrunden.

 

Vi kender det alt for godt! Vi er også truet af vranglære og ubibelske, teologiske strømninger, og vi kan også godt komme til at gå vældigt op i vores egne regler og betingelser. Værst af alt kan vi indeni os selv opbygge så mange betingelser for vores frelse, at vi aldrig når til at turde tro os frelst totalt af nåde. Det er, som om der altid lige er noget, der mangler, noget, der skal gøres først!

 

Kolossenserbrevet vil fortælle os, at der IKKE er noget, der skal gøres først; „Når I nu HAR taget imod Jesus Kristus, så lev i ham! … Han slettede vort gældsbevis med alle dets bestemmelser imod os!” Brevet taler også helt klart om sammenhængen mellem at være frelst af nåde og at bære frugt! Vi må simpelthen lade saften fra vintræet løbe ud i grenene!

 

I Ansgar foregår der også meget andet end temaaftener! Kig i programmet og bliv inspireret til at komme og være mere i vores fællesskab! Alle er særdeles velkomne!


På programudvalgets vegne

Gunvor Lundsgaard

Bibelord fra JesusNet

 
Previous
Event 2017: No Shame

16.10.2017

Event 2017: No Shame

Årets højdepunkt for teenagere og en alletiders chance for at blive smågruppeleder og give troen videre. Ses vi i Vejle den 3. - 5. november?... læs mere

Indsamling til ny Cafébus

16.10.2017

Indsamling til ny Cafébus

Indsamlingen til et nyt køretøj i Cafébussen er gået i gang. Det vil gøre det muligt at fortælle evangeliet til flere mennesker. Vil du bidrage? .... læs mere

IMU's lederuddannelse

01.10.2017

IMU's lederuddannelse

4U er et ledertræningsforløb med undervisning, fællesskab og medvandring til dig, som er leder i IMU. Det er et tilbud du ikke kan sige nej til.... læs mere

Next
    • Haderslev IM
    • Haderslev Missionshus
    • Højgade 1
    • 6100 Haderslev