Haderslev Indre Mission · Torsdagsmøderne

Torsdagsmøderne

Torsdage mødes unge, voksne og seniorer til torsdagsmøderne. Møderne er meget forskellige men de bærende elementer er forkyndelse, lovsang, fællesskab og kaffe. Fokus er på at vi sammen skal lære Jesus bedre at kende og blive opbygget i troen på ham.  

 

Møderne forgår i Ansgars store mødesal kl. 19.00-21.00. 
Den sidste torsdag i hver måned mødes vi til bibelkreds rundt om i hjemmene eller i missionshuset. Vil du vide mere om bibelkredsen, kan du se mere her.
8 gange om året er der Messy Church om torsdagen og der starter programmet kl. 16.30-og slutter med aftensmad kl. 18.10 - se mere om Messy Church her
Se mere om de enkelte møder i kalenderen

  

Forårets tema er: Hvad er da et menneske?

Velkommen til 1. halvår 2019 med halvårstemaet: Hvad er da et menneske?

Vores halvårstema kunne være mere forståeligt formuleret. Vores spørgsmål går nemlig ikke på, hvad et menneske er i modsætning till fx et dyr. Nej, hvis det ikke havde været alt for omstændeligt, skulle emnet have lydt: 

Nu står jeg ude under den åbne himmel og er helt stum over nattehimlen, månen, stjernerne og de overvældende galakser. Så er det, jeg udbryder:
Hvad er da et menneske, at du husker på det, et menneskebarn, at du tager dig af det?
– Og det logiske svar synes at være: Et menneske er ingenting!

Vi er uendelig mange mennesker her på vores klode; vi tælles i milliarder. Derfor, i det store menneskehav i det store univers, føler vi os som nærmest ingenting. Hvordan skulle Gud dog kunne kende lige præcis mig, ja, endda tage sig af mig? Det er sådan, jeg ofte spørger, når jeg står og ser ud i den store, kerne uendelighed, der får lille mig til at føle mig endnu mindre!

I salme 8, som vi har halvårstemaet fra, er det nu ikke de mørke tanker, der vinder! Det er derimod en undrende tak! Gud TAGER sig af mennesket! Det er troens inderste hemmelighed! Mennesket ER noget stort, fordi Gud har skabt os i sit billede og uddelegeret noget af sin magt til os. Vi blev gjort til herskere og forvaltere på jorden; faktisk er alt levende lagt under os, selvom syndefaldet har fået os til at forkludre det meste. Derfor: I Guds tagen sig af os ligger først og fremmest, at han sendte os en frelser!

Mange af os bliver aldrig gode til virkelig at gribe dette. Lad os derfor møde op til både temamøderne og de mange andre gode arrangementer, der annonceres i dette program!

Varmt velkommen til enhver, der har lyst at være med!

På programudvalgets vegne

Gunvor Lundsgaard

Bibelord fra JesusNet

 
Previous
Video og lyd om tro

25.01.2019

Video og lyd om tro

imedia.dk samler video- og lydindhold på tværs af IMs arbejdsgrene. Bliv inspireret selv, eller brug det i smågruppen eller dit fællesskabet. læs mere

Find svar på Jesusnet.dk

25.01.2019

Find svar på Jesusnet.dk

Kan og ved Gud alt? Var Jesus vegetar? Hvad siger Bibelen om engle? Jesusnet.dk giver svar på disse og mange andre spørgsmål. læs mere

Indre Mission lokale arbejde

24.01.2019

Indre Mission lokale arbejde

Indre Mission har fællesskaber over det meste af landet med aktiviteter for forskellige aldre. Find et fællesskab nær dig. læs mere

Next
    • Haderslev IM
    • Haderslev Missionshus
    • Højgade 1
    • 6100 Haderslev