Haderslev Indre Mission · Torsdagsmøderne

Torsdagsmøderne - EFTERÅR 2024

Torsdage mødes unge, voksne og seniorer til torsdagsmøderne. Møderne er meget forskellige men de bærende elementer er forkyndelse, lovsang, fællesskab og kaffe. Fokus er på at vi sammen skal lære Jesus bedre at kende og blive opbygget i troen på ham. 
Møderne forgår i Ansgars store mødesal kl. 19.00-21.00. Den sidste torsdag i hver måned mødes vi til bibelkreds rundt om i hjemmene eller i missionshuset - se mere om Bibelkreds her

8 gange om året er der Messy Church og der starter programmet kl. 16.30 og slutter med aftensmad kl. 18.10 - se mere om Messy Church her

Se mere om de enkelte møder i kalenderen

Velkommen til 2. halvår 2024
med halvårstemaet ’Salmer – bønner i min hverdag’

Bønnen er den troendes åndedræt. Det er en sætning, de fleste af os nok har hørt. Og trække vejret gør de fleste af os uden at tænke over det og uden problemer. Sådan kan også bønnen til Gud opleves. Vi "taler" til og med vores himmelske far, og vi oplever os hørt.

 

Dog har de fleste af os nok også erfaret, at det med bønnen ikke altid fungerer lige så enkelt som åndedrættet. Det kan der være mange grunde til. Måske har vi en helt konkret tanke om, hvordan bønhørelsen skal være, og når lige denne særlige bønhørelse udebliver, mister vi modet. Det kan også være, at vi beder og beder og beder – år ud og år ind. Og slet intet sker - Tilsyneladende. Eller måske er vi voldsomt trætte og triste eller vrede og synes dårligt, vi har kræfter til at formulere en bøn.

 

Nogle gange er det bare svært at få tingene sagt til Gud. De kan være for store, for svære, for uhåndterlige eller nærmest pinlige. Hvor kan vi hente hjælp? Jo, bl.a. kan Salmernes Bog i Gamle Testamente være en god, praktisk hjælp. Hvad der end fylder os, kan vi finde en salme, der er god at bede i lige min hverdag.

 

Vi har i efterårsprogrammet prøvet at ramme fire forskellige hverdagssituationer. Vi skal nemlig ved temamøderne gennemgå en takkesalme (Sl 30), en salme om tilgivelse og Guds ledelse (Sl 32), en salme til svære tider (Sl 42) og en bodssalme (Sl 51).

Vi har derudover ønsket at fokusere lidt på, hvordan salmer og salmemelodier kan blive til. Dette skal vi høre nærmere om gennem et par erfarne folk midt i november.

Som altid foregår der også meget andet end temamøder i Ansgar. Kig i programmet – og føl dig særdeles velkommen til at komme og være med i vores fællesskab. 


På programudvalgets vegne

 

Gunvor Lundsgaard

Bibelord fra JesusNet

    • Haderslev IM
    • Haderslev Missionshus
    • Højgade 1
    • 6100 Haderslev