Haderslev Indre Mission · Torsdagsmøderne

Torsdagsmøderne - FORÅR

Torsdage mødes unge, voksne og seniorer til torsdagsmøderne. Møderne er meget forskellige men de bærende elementer er forkyndelse, lovsang, fællesskab og kaffe. Fokus er på at vi sammen skal lære Jesus bedre at kende og blive opbygget i troen på ham.  

 

Møderne forgår i Ansgars store mødesal kl. 19.00-21.30. 
Den sidste torsdag i hver måned mødes vi til bibelkreds rundt om i hjemmene eller i missionshuset - se mere om Bibelkreds her

8 gange om året er der Messy Church om torsdagen og der starter programmet kl. 16.30 - og slutter med aftensmad kl. 18.10 - se mere om Messy Church her

Se mere om de enkelte møder i kalenderen

 

Forårets tema er: Johannes' Første Brev

Med jævne mellemrum gennemgår vi i Ansgar et bibelsk skrift. De bibelske skrifter er nemlig ikke ”bare” menneskeord, men Guds egen tale, som han har talt til os gennem mennesker. For ”drevet af Helligånden har mennesker sagt det, der kom fra Gud” (2. Pet. 1,21). Åndelig fornyelse starter oftest med et ”Tilbage til Skriften” – og vi ønsker jo til stadighed åndelig fornyelse for os selv og for hele vores fællesskab.

Første Johannesbrev forkynder om kampen mellem sand tro og falsk tro, mellem lyset og mørket, mellem livet og døden, mellem Gud og Djævelen! Her er ingen gråzoner, men et: ”Kære børn, lad ingen føre jer vild” (1. Joh. 3,7).

Det kan altså lade sig gøre at fare vild – så hvordan undgår vi det?

”Det er vigtigt at kende løgnen i dens forskellige skikkelser. Men det er endnu vigtigere at kende sandheden. Ved jeg, hvad der er sandhed, så kan jeg også afsløre løgnen. Det fortælles, at pengevekselererne i gamle dage selvfølgelig skulle lære at skelne falske og ægte guldmønter fra hinanden. Hvordan lærte de det? Jo, ved at studere de ægte guldmønter. Lærlingene skulle holde dem i hånden, føle på dem, lytte til klangen i dem osv., indtil de vidste, hvad en ægte guldmønt var. For hvis man bare var sikker her, så var resten let. Så var de falske mønter ikke vanskelige at afsløre. (C.F. Wisløff i ”En grund at stå på – en kurs at følge”).

Så hvad er det modsatte af at blive ført vild? Det er at lære, hvem Jesus egentlig er, hvad det betyder virkelig at kende ham, at blive i Ham. Her har Første Johannesbrev med dets mægtige kerneord meget at give os som fx: ”Hvis det, I har hørt fra begyndelsen, bliver i jer, vil også I blive i Sønnen og i faderen” (1. Joh. 2, 24).

Her er frelsen, den sande åndelige fornyelse og troens frugter, alt hvad vi kan ønske for os selv og vores kristne fællesskab.

Stort velkommen til alle!

På programudvalgets vegne
Gunvor Lundsgaard

Bibelord fra JesusNet

 
Previous
Ses vi i løbet af sommeren?

13.06.2022

Ses vi i løbet af sommeren?

IM's bibelcampinger er ferie med Jesus i fokus og spændende aktiviteter for alle aldre. Se hvor og hvornår på bibelcamp.dk. læs mere

Video og podcast om tro

16.05.2022

Video og podcast om tro

Bliv inspireret selv eller lyt sammen med andre f.eks. som et oplæg i smågruppen eller dit fællesskabet. læs mere

Find IMs lokale arbejde

16.05.2022

Find IMs lokale arbejde

Indre Mission har fællesskaber over det meste af landet med aktiviteter for forskellige aldre. Find et fællesskab nær dig. læs mere

Next
    • Haderslev IM
    • Haderslev Missionshus
    • Højgade 1
    • 6100 Haderslev