Haderslev Indre Mission · Torsdagsmøderne

Torsdagsmøderne - FORÅR

Torsdage mødes unge, voksne og seniorer til torsdagsmøderne. Møderne er meget forskellige men de bærende elementer er forkyndelse, lovsang, fællesskab og kaffe. Fokus er på at vi sammen skal lære Jesus bedre at kende og blive opbygget i troen på ham.  

 

Møderne forgår i Ansgars store mødesal kl. 19.00-21.30. 
Den sidste torsdag i hver måned mødes vi til bibelkreds rundt om i hjemmene eller i missionshuset - se mere om Bibelkreds her

8 gange om året er der Messy Church om torsdagen og der starter programmet kl. 16.30 - og slutter med aftensmad kl. 18.10 - se mere om Messy Church her

Se mere om de enkelte møder i kalenderen

 

Forårets tema er: Daniels Bog

Indimellem har vi i programudvalget mødt et ønske om som halvårstema at gennemgå et skrift fra Gammel Testamente. Vi har derfor valgt at gennemgå Daniels Bog.

Man kan sagtens overveje, hvor relevant det er med et sådant gammelt skrift her i 2021. Handler det ikke primært om profeten Daniel, der overlevede både at blive kastet i en ovn med flammende ild og i en løvekule? Noget tilsvarende kommer vi vel alligevel aldrig selv ud for - eller hvad? Nej, måske ikke, men for kristne verden over er forfølgelser jo også i vores tid en uhyggelig virkelighed, om end en virkelighed vi fristes til at fortrænge, når vi selv sidder mange sammen i hyggeligt selskab.

Nu fandtes begrebet „kristne” naturligvis ikke på Daniels tid, men sagen er den samme: Selv uden aktuelle forfølgelser i dagens Danmark kan det være en stor kamp at stå ved sin kristne tro. Det kan få følger på anden vis: Vi kan blive latterliggjort, overhørt og måske i værste fald mobbet. Omvendt er det også en overvejelse værd, om det ikke kan få følger IKKE at stå ved sin tro?

Så Daniels Bog er faktisk forbavsende aktuel med dens budskab til os om, hvordan vi kan leve som kristne i et samfund, der mere og mere er præget af helt andre værdier.

 

Mellem Gud og verdensmagten – sådan er hovedindholdet af Daniels Bog blevet sammenfattet. Det er rammende sagt, for bogen handler først og fremmest om kampen om herredømmet over menneskeheden. Gud venter tilbedelse fra sin skabning, og Satan vil tillokke eller tiltvinge sig menneskehedens tilbedelse. Bogen handler netop om mennesker, som lever i den konflikt, som altid opstår, når verdensmagten kræver den lydighed, som kun Gud har ret til.
Fl. Kofod-Svendsen i ”Fra Bibelens Bøger”, Logos Media 2004.

Stort velkommen til alle!

På programudvalgets vegne

Gunvor Lundsgaard

Bibelord fra JesusNet

 
Previous
Et bæredygtigt køb der støtter en god sag

26.09.2021

Et bæredygtigt køb der støtter en god sag

Gør et godt køb i en af vores mange genbrugsbutikker. Find den nærmeste butik her. læs mere

Find IMs lokale arbejde

25.09.2021

Find IMs lokale arbejde

Indre Mission har fællesskaber over det meste af landet med aktiviteter for forskellige aldre. Find et fællesskab nær dig. læs mere

En daglig hilsen til eftertanke

01.06.2021

En daglig hilsen til eftertanke

Hent appen ”Ord til eftertanke”, og få en ny andagt hver dag på skrift eller i lyd. læs mere

Next
    • Haderslev IM
    • Haderslev Missionshus
    • Højgade 1
    • 6100 Haderslev